Kraj špijunske afere

FIA je danas potvrdila otkazivanje sastanka Svjetskog motorsportskog koncila zakazanog za veljaču 2008. Drugim riječima, zakonodavno tijelo Formule 1 zaključilo je špijunsku aferu koja već mjesecima potresa Formulu 1.

WMSC je u veljači trebao objaviti je li McLaren u svoj novi bolid integrirao što od Ferrarijevog intelektualnog vlasništva. A kako je to, po McLarenovom priznanju, točno, odlučili su preduhitriti FIA-u i ispričati se Ferrariju, FIA-i, zajednici i navijačima Formule 1.

Zauzvrat traže oprost, jamčeći da će zaustaviti razvoj spornih komponenti. Iz Ferrarija su prihvatili ispriku, reagirao je Max Mosley i donešen je sljedeći zaključak:

"Na prijedlog predsjednika FIA-e, WMSC je dogovorio otkazivanje saslušanja zakazanog za 14. veljače 2008."

Iako je špijunska afera sada gotova, Ferrari nastavlja s pravnim akcijama na civilnim sudovima u Italiji i Engleskoj.

Preuzeto sa: F1Racing.com.hr

12 komentara

  1. Oprosteno McLarenu? Gdje su sad oni kritizatori Max-a? U ime sporta, hajd’ dobro, ali u ime pravde nikako! Ferrari treba nastaviti sa zadovoljavanjem pravde preko civilnih sudova, pogotovo sad kad su i u McLarenu priznali koliko su ukrali.

  2. Nigel S je taj koji je proturio info Mclarenu,a doticni je radio za Ferrari.Prema tome i sam Ferrari bih trebao u neku ruku biti odgovoran za spijunazu.Ovo je rat izmedju Max M i Rona.

    1 pocetak sezone 2007 ferrari pokusava poceti sezonu sa ilegalnim bolidom(flex podom)FIA nije kaznila Ferrari

    2 madjarska- FIA kaznjava Mclaren,a radilo se o problemu untar samog tima

    3 brazil,FIA objelodanjuje da su BMW i Villiams koristili ohladjeno gorivo,normalno na kraju nista poduzeto jer se radi o mclarenu

    4 prodrive sklapa dil sa Mclarenom o ulasku kao customer tim,svi znamo kako se to na kraju zavrsilo(FIa je prije nekoliko god da bih smanjila troskove F1 donijela zakon da se od sezone 2008 manji timovi mogu kupovati gotove bolide)znaci FIA ponovo krsi svoje zakone koje je ona donijela

    5 Reno-posjedovanje mclarenovih informacija.ako imate vremena i zivaca da procitate FIA izvjestaj nekih 70 i vise strana,vidjecete koliko je Reno isto bio umjesan u skandal oko spijunaze.Reno je posjedovo inf otprilike 1 god(tacnije od sep 2006 )da ne nabrajam sta je Reno imao u uvid na tim diskovima koje je mogao da razmatra tokom cijele god.FIa se nije isto ponasala kao u slucaju Ferrari-Mclaren,FIa nije izvrsila reviziju R28,normalno reno nije kaznjen

    6 Revizija MP4 23 trebala je biti zavrsena u Novembru da bih se moglo raditi na novim sponzorima za sezonu 2008.FIa normalno izlazi sa ideom da ce mclaren biti ponovo pregledan predpocetak sezone,samim tim postavlja se upitnik oko ucesca mclrena u novoj sezoni.Ni jedan sonzor nece uci u dil sa nekim timom ako se dovodi u pitanje samog ucesca.

    7 Na kraju Ferrari bi trebao da zahvali Mclarenu na tituli,dobio je obje titule za stolom a ne na stazi

  3. Da sve je to tacno.Ferariju je ove godine trebala titula pa makar i za zelenim stolom.pa u ostalom pravila FIA-e se prave po ferariju.Videcemo kako ce na sledeci nacin FIA sabotirati McLaren.Verovatno ce zabraniti tamnopute vozace od 2009

  4. Ih nije me bilo neki vakat! Interesantno razmisljanje, ali ….

    1. Ferrari okriviti zato sto su imali kloca koji je bio nezadovoljan, smijesno!

    2. U F1 je sve dozvoljeno dok se ne otkrije i uvede dodatno u pravila o zabrani ( a sta cemo sa ratkapama , hehe). Kako je McLaren saznao za to? (eheheehe, N.S. izdajico, al’ na kraju im ni to nije bilo bitno)

    3. Da kaznjen je McLaren, zasto! Definitivno je ono bilo zalosno za F1, gledati smijurije koje prave jedan drugom vozaci McLarena. Kaznjavanje opravdano ili ne, kako se gleda!

    4. A sta cemo sa Hamiltonovim gumama za tu istu trku. (trening, malo prorovi)

    5. Ne znam kako ce neulazak Prodrive-a uticati na McLaren (osim sto nece malo para zaraditi). Iako se FIA trudi smanjiti troskove, moje je misljenje da samo tako unistavaju F1, dosta nam je vise ”sirotinje” koja nastoji uci u F1. A sta cemo sa ECU jedinicom koju od ove godine svi moraju imati istu i to McLarenovu (da nije i to urota protiv McLarena).

    6. Reno od saznanja za aferu nista nije krio i zavlacio. Priznali, nisu bili pretendenti za titulu, pa tako nisu ni bili zanimljivi za neko kaznjavanje i analiziranje (dovoljno su se kaznili sami, tako sto su kopirali stari McLaren, koji je imao neke bugove svako malo hehehe). Ali ako se boris za titulu zahvaljujci tudjem znanju, eh onda Bogami puno si rizikovo, mada su i ovako po meni prosli extra. Ali kraj price nije ni na vidiku, tek se razvijaju stvari na civilnim sudovima. Ne bih volio da nema McLarena jer jedino oni sa Ferrarijem mogu nesto napraviti u F1, drugi su tu od danas do sutra.

    7. Koliko sam ja upratio revizija se trebala desiti pred sam pocetak prvenstva, radi sto potpunijeg pregleda, jer od predstavljanja bolida (pocetak januara, mada se testiranja obavljaju daleko ranije) do pocetka prvenstva mnoge stvari se promijene (ne mijenja se osnova, nego finese koje znace titulu, eh to su oni i pokrali od Ferrari, a ne izgled bolida).
    McLaren je izgubio mnoge sponzore onog trena kad je objavljna afera (bez obzira na njen ishod) i onda kad ih je dvostruki svjetski sampion napustio, a ne zbog toga sto je FIA radila reviziju.

    8. Da Ferrari treba zahvaliti McLarenu za titulu, ali zato sto su dozvolili tako divne odnose u svom timu izmedju vozaca i Hamiltonu za totalno amaterske poteze u zadnjim trkama. Isto tako McLaren treba zahvaliti Ferrariju i N.S. sto je uopste dosao u poziciju za borbu za titulu.
    I da McLaren je izborio ostanak u drustvu najboljih za stolom (laganjem), a ne zahvaljuci svom radu i intelektu.

    9. A sta cemo sa mr. ”Placko” (da ne kazem ono kako mi kazemo, heheh) ili mr. ”Postenje” (kako je do skora imao nadimak)i sa njegovim licemjerstvom. Prvo se pravio blesav, kao nista ne zna, nismo mi (ocam’), natjerao ljude da se potpisu na izjavu da nikad nista nisu vidjeli, a kamoli to iskoristili u bolidu. A onda na kraju, da bi spasio svoju guzicu u timu i F1, prvo jedan dan izjava ”jesmo eto malo koristili”, a sutradan ”izvinite jesmo malo vise” i FIA im oprosti (i opet je to urota protiv McLarena, hehehe). Moze on spasiti ovim svoju guzicu (mada je pred novu godinu, veliki upitnik bio nad njegovom glavom i jos uvijek je prisutan), ali kredibilitet koji je imao u F1 krugovima, vise nikad nece povratiti. A tek treba da se rijese stvari na civilnim sudovima i mislim da ce to biti definitivan kraj ”rata” (gahahaah) M.M.-a i R.D-a. Eh onda ce M.M. morati naci novu zrtvu!
    Da vas preduhitrim sa teorijom zavjere, to ce garant biti N.H.

    Conspiracy Theory – Mel Gibson
    Balkanski spijun – Danilo Stojkovic
    pogledajte da imate materijala, hahaahahah.

    Haj drugarskim poz.

  5. Da je Prodrive usao u f1 imali bih 4 mclarena,a ovako ih je sada 2.sto se tice ECU, FIa je objavila tender za to….Mclaren je pobijedio.Ne znam sta je tu sporno.Reno nije nista priznao niti je bio spreman da to uradi dok nije nacuo da ce Mclaren optuziti Reno za spijunazu.Oni su posjedovali Mclarenove fajlove godinu dana.Ako glume postenjacine zasto nisu priznali prije…. svi znamo koliko je visoko rangiranih inzenjera razmatralo te nacrte.Sto se tice sponzora Mclaren nije izgubio niti jednog sponzora,Wodafone,Santander jedino bilo je govora da ce Matua Madrilena otici za Alonsom,ali ipak su jos tu(pogledaj plavi logo na rukavima)Ovi sponzori su dosli kada i Alonso.

  6. Najbolje bi bilo da se vozi samo McLaren formula, pa bi vi uvijek bili sampioni. 🙂 (”sirotinja” mars iz F1, jednom za uvijek). Prodrive (kao i neki drugi) ce kad tad uci u F1, ali to onda vise nece biti ovakva F1, nego nesto sasvim drugo.

    Ko je reko da je sporan ECU? Posto je rijec sve o teorijama zavjere, postavio sam pitanje jel i njihov ECU protiv njih! (ironicno pitanje, shvatas) (koliko ECU znaci za bolid, ako neko ne zna, opet nek pregleda ova dva filma, mozda mu sine ideja, heheeh)

    hehehe, ali ovo ti je krvavo! ”Reno nije nista priznao niti je bio spreman da to uradi dok nije nacuo da ce Mclaren optuziti Reno za spijunazu”’.
    Eto u McLarenu su bili fini posteni i dosli odmah u Ferrari, sve priznali, izvinuli se, platili stetu, nisu to upotrijebili na bolidima i nikom nista. (ja odajem priznjanje za ovo postenje)

    Godinu ili dan svejedno je ako znas iz njih izvuci korist. Koliko su imali koristi od njih, pokazuje stanje ove sezone. Kao sto sam rekao kopirali su onaj ”kvarni” McLaren pa vidi gdje ih je to odvelo. Stvar je u tome sto su nakon saznjanja za tu aferu, odmah rekli ”OK, tako je, jesmo, ovo smo iskoristili”, a ne zavlacenje svih, a na kraju lafo pokajanje. Nisu kaznjeni jer nisu bili neki bitan faktor ove sezone. Ako iduce uspiju da se poprave sigurno ce i oni biti pod posebnom prismotrom i sumnjom, ”mozda je McLaren”.

    ”svi znamo koliko je visoko rangiranih inzenjera razmatralo te nacrte.”’ jel mislis na onih 300-injak McLarenovih sto su se prvo potpisali da nisu ni culi za Ferrari (a kamoli za neke tamo ukradene stranice) (ironije malo), a onda kad je zagustilo, opet se svi potpisuju na izvinjenje SVIMA (et’, *ebiga zeznuuli smo se).

    DA, McLaren JOS UVIJEK nije izgubio velike sponzore, ali polako, to nije ternutak, to je ”spor” proces. Velika se afera dogodila i mislim da ove kompanije nikako ne vole da su one umjesane u to i da se njihovo ime spominje. Kad bi sad raskinuli ugovore, nanijeli bi stetu i sebi, jer onda ostaju bez kakve takve reklame makar za ovu godinu. Kada istekne vrijeme potpisanog ugovora, vjerujem da ce se dobrano zamisliti da li produziti ugovor sa McLarenom ili traziti nekog novog. Vrijeme ce pokazati.

  7. Vidim da ne razumijes neke stvari ili ne zelis

    1)na kraju 2006 FIA donosi famozni zakon o customer timovima,sto znaci da mali timovi mogu kupovati i sasiju i motor od proizvodjaca kao sto su Mclaren,Ferrari,Honda,Reno…Sta to znaci,jednostavno sa manje para mozes doci do dobrog bolida nego ulagati ogromna sredsva da bih ga napravio.Nije losa ideja ali sta je tu sporno je sta znaci customer tim,kakva je definicija samog tima.Nije isto kupiti gotov bolid i biti neciji B tim.U ovom slucaju Prodriv je sklopio ugovor sa Mclarenom o kupovini gotovog bolida(mogao je prodrive sklopiti ugovor sa bilo kime nije sada toliko bitno sa kime je nego u cemu je stvarni problem ispao oko toga)Villiams se pobunio uz obrazlozenje da ce Prodrive na pocetku prve sezone biti tim koji ce malo uloziti a biti u stanju da postigne dobre rezultate sto znaci da ce se sliti ogromna sredstva na racun Prodriva.Kako F Villiams kaze “ne moram se boriti sa 4 Mclarena’.Ako se vratimo unazad na kraj sezone 2006 kada je FIa objelodanila novi zakon oko customer timova, Honda i Red Bull su odmah reagovali i prakticki stvorili B timove Super Aguri i Toro Roso.Oni su usli sezonu ranije kao takvi tada se niko nije toliko bunio mada se radi o sezoni 2007.I sada njima je dato roka od dvije god da postanu konstruktori (moraju praviti sami svoj bolid)oko njih niko ne dize prasinu jer nisu nikakva pretnja… za sada.Moje pitanje je zasto je FIA raspisala taj konkurs za novi tim,i zasto FIA donosi neki zakon ako ga ona sama ne postuje?

    2)Pogledaj gore sta pises”Reno od saznanja za aferu nista nije krio i zavlacio”
    kako nije krijo i zavlacio,imao je te fajlove u glavnim kompijuterima,razmatrao je od sep 2006 do kraja sep 2007.Ako je u ovom slucaju Mclaren bio kaznjen za spijunazu zasto nije bio i Reno.Ako imas vremena procitaj FIA trankskript 70 i nesto strana,tada ce ti biti jasno koliko je Reno bio uglibljen u sve ovo.Svi znamo zasto FIA nije kaznila Reno.Da je Reno kojim slucajem bio kaznjen sa 100 mil kao Mclaren to bih bilo sigurno povlacenje Renoa iz F1 a to nije bilo nikome u koristi.FIa je to znala zato nije volila ovu aferu oko Renoa,prakticki FIA je ovdje izgubila kredibilet

    3).Kazes da je Reno kopiro Mclaren…jesi li ti ozbiljan,znas li ti zasto je Reno bio slab prosle sezone. Vidim da si pogresno upucen,R27 je napravljen na isti nacin kao i R26 sto znaci da koristi Michelin gume,a znas da su prosle sezone svi timovi presli na Bridgeston gume.Tu je greska koju je Reno napravio,zato su bili slabi.Kazes nisu znali da iskoriste situaciju,zaboravljas da je Reno bio sampion dvije god zaredom.Vidjecemo ove 2008 i 2009 kako se koriste tudji papiri.Zasto to kazem,jednostavno Reno nije mogao da iskoristi skoro nista od tih papira prosle sezone jer je bilo kasno da se bilo sta postavlja u bolid koji ce biti koristen u 2007.Bolid je bio uveliko gotov jer su te papire dobili da se posjetimo na kraju Sep 2006

    4)Ne znam gdje si to procitao da se u Mclarenu potpisivalo tih nekih 300 inzenjera,ja koliko znam potpisivalo se u Renou i koliko znam izvinio se CEO Martin W ispred Mclarena

    5) Sto se tice sponzora,da li znas da je Prodrive trebao da ima Mclarenove sponzore tj sponzore koji Mclaren nema mjesta da postavi na svoje bolide.

    Poz

  8. heheeh.

    Znas onu dobru staru zakoni su tu da bi se krsili (ja ipak mislim da je to sve torija zavjere protiv McLArena, haha). Zar rijeci jednog F. Williamsa nemaju neku jacinu u F1, covjek je citav zivot tu i sad treba da dodje ”neka sirotinja” i upropasti mu nesto cemu je on cijeli zivot posvetio. Kad tad ce to FIA dozvoliti (mozda se vec iduce godine steknu uslovi za to), ali kao sto rekoh to vise nece biti F1. Ne znam da li bi ovoliko branio Prodrive da su kupili Ferrarijevu sasiju (ja znam da bih bio protiv toga isto kao sto sam i sad). Prodaja motora manje – vise. OK, neka imaju svi priblizno jednake motore, ali izrada sasije i znanje o tome je ono sto odvaja sampione od amatera. Dzaba jaci motor, kad ga ne znas iskoristiti.

    Odkad je McLaren imao papire Ferrarija, sigurno ne od trenutka kad je afera dospjela u javnost, pa sto nisu rekli (hahahah, vezes se samo sa Reno iako sam sasvim jasno objasnio sto nisu kaznjeni, haj sad GO BACK i ponovo procitaj). Uglavnom nisu se pravili blesavi (kao mr. Postenje). NE opravdavam ja ba Reno, nego kazem da se nisu isto ponasali kad je sve otkriveno. Ne volim niko to da radi (pa eto cak ni Ferrari) ali nisu morali citav F1 svijet vuci za nos.

    Bas si bukvalac. Opet sam ovo gore negdje pisao (ali ti se hvatas samo za ono, sto pokusavas reci da sam ja rekao), nisu oni precrtali MCLaren i napravili ga, nego one finese su probavali na na svom bolidu (koje se mogu ubaciti i u toku sezone) ili ti imas neke insajderske info koje govore drugacije (hahaahaha) .
    Ko je iskoristio najbolje tudje stvari u prelasku sa michelinki na Bridgestone? (ahahahha)
    O tome kako je Reno i zasto bio dva puta sampion, nemam vise volje, stvarno.
    Ovo za 2008 i 2009 i tudje papire, opet mislis na McLaren, jel? (hahahaahahah).

    Probacu da izrovim tu info za te inzinjere, ali 100% znam da sam to citao. Koliko ja znam Reno je odmah priznao (po 100 put) kad se saznalo za aferu, McLaren nije i tu je ogromna razlika. To ko je procitao izvinjenje, manje – vise nevazno.

    Ovi sponzori, opet. Kaze narod ”bilo pa se pominjalo”, to su mozda nekad planirali, ali sad ce vjerovatno krvnicki da se bore za svakog, ali da ne ponavljam ono sto sam gore pisao, pa se vrni malo rego. Vrijeme ce pokazati.

  9. e drzgembo covjek ti lijepo objasnjava a ti bubas neke besmislice..majke ti nemoj komentarisati jer nemas argumenata da potkrijepis svoju teoriju….pogledaj sta pises,bulaznis.. ja vjerujem da ti to ni sam ne razumijes

  10. hahahah
    (volim ove sto se raspiracaju u jednoj recenici)

    Stvar je decko sto ja iako volim Ferrari nenormalno, kad pisem svoje misljenje, ne postavljam se u poziciju navijaca (ponekad i to kad se mora hahaha), nego neutralno. DOk vi ocigledno to ne mozete da odvojite.
    A o tome koliko ja razumijem sta pisem, nema smisla s tobom ulaziti u tu raspravu.

Komentariši