beats by dre cheap

Intervju sa Hakkinenom

Iako je bilo onih koji su tvrdili da je povratak Mike Hakkinena u bolid Formule 1 samo marketinški trik, svako ko je promatrao Finca na stazi u Catalunyi, mogao je steći dojam koliko on ozbiljno to shvata.

Od njegovog uzbuđenja dan prije testiranja, pa sve do činjenice da nije napustio McLarenovu garažu sve do 11 sati naveče prije vožnje, bilo je očigledno da Hakkinen uživa u prilici da iznova isproba F1 mašineriju te da pruži neke podatke timu sa kojim je doživio toliko uspjeha.

Iako je svoj povratak u F1 završio na dnu tabele, Hakkinen je bio sve samo ne nesretan svojim prvim danom. Nakon kratke posjete fitness treneru poslije treninga, radi masaže vrata, autosport.com dobio je priliku da od dvostrukog svjetskog šampiona čuje kako je protekao njegov povratak i da li žudi za još F1 akcije.

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v300/sejla/mhbarc06.jpg[/IMG]

Kako je protekao tvoj dan u bolidu?

Bio je to dobar dan, odličan dan. Mislim da je bilo uzbudljivo, to je prava riječ. Odvezao sam približno 80 krugova, što je mnogo u Barceloni. Mnogo je desnih i dugih zavoja, gdje je pritisak G-sile dosta velik. Barcelona je fizički poprilično zahtjevna, tako da sam jako sretan što sam odvezao toliko krugova. Vrat je uredu.

Ujutro nismo mogli započeti program kao inače. Desio se neki problem sa motorom, tako da smo morali raditi cijelo jutro, do ručka, kako bi načinili ispravna podešenja i pronašli različita rješenja - trebalo je pogoditi prave brojeve kako bi vožnja bila glatka i bolja. Uradili smo odličan posao, moram priznati. Zaista sam uživao u radu i stekao sam dojam da je i tim bio jako sretan.

Ko je bio više impresioniran, ti ili tim?


Ne znam. Može se reći da ljudi gledaju vremena po krugu i lahko ih impresionira ono što vozač radi. Ali u ovom slučaju, mislim da ako razgovarate sa bilo kojim članom tima, najdragocjeniji komentar koji bi vam mogli dati jeste da su zaista uživali u danu.

Uspjeli smo načiniti promjene, koje nisu uradili dugo vremena. Cilj nije bio nikoga izuzetno impresionirati, želio sam samo 100% osjetiti bolid i razumjeti koliko se promijenio od 2001. Iznenađujuće, razlika je jako mala.

Šta se onda promijenilo?


Mnogo je više elektronike na bolidu. Možete ih podesiti za bolji ulazak u zavoj, s velikom ili manjom brzinom, što je dobro, ali u isto vrijeme i loše. Može biti veoma zbunjujuće. Danas se toliko poigravate sa svom ovom elektronikom da na kraju ni ne znate u kojem smjeru više idete.

Tako da morate biti iskusni i smireni. Morate biti potpuno fokusirani na operacije bolida te da ne načinite grešku. Ukoliko pritišćete te dugmiće to može utjecati na vremena - pola sekunde ili čak sekundu. Iako možda vozač ne primijeti, to je ključno dok se nalazite na stazi.

Kakva je razlika što se motora tiče? Kakav je osjećaj bio u vezi V8 motora?

Jutros smo mnogo pazili na motor - željeli smo dotjerati mapping motora i uradili smo dobar posao.
To je dobro pitanje ustvari... Mislim da je iz V10 izbijalo mnogo više snage. Kada je broj okretaja bio visok, momentum je bio jako impresivan. Čini se kao da je manje toga kod V8, ali ne želim reći da je to slučaj. Mislim da je tehnologija toliko napredovala te vožnja bolida ide glatko. Vozači više ne osjete velike prelaze u snazi. Zajedno sa elektronikom, osjećaj je fantastičan.

Mislim da je Mercedes-Benz odradio dobar posao, a specifikacija motora koji smo ovdje koristili nije finalna. Još uvijek ga razvijaju, obzirom da postoje određeni dijelovi koji se moraju razviti. No, do sada nismo imali nikakvih većih problema.

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v300/sejla/mhbarc06_2.jpg[/IMG]

Žudiš li sada za još jednim testom?

Da, automatski. Zato što steknete više razumijevanja za tačke kočenja, skretanja, ubrzanja i set-upa. A i upoznajete ljude bolje, počinjete razumijevati šta ko radi i koji alati se mogu podesiti. Koristio sam samo jedan set guma, dok su drugi koristiti četiri do pet setova. Bilo je teško. No, na neki način bilo mi je draže imati samo jedan set, jer sam se time sve vrijeme nalazio u teškoj situaciji, dok kada dobijete novi set osjećate se ko u raju. Tim mi jeste dao opciju novih guma, ali nisam imao dovoljno samopouzdanja da idem do maksimuma i vidim šta sve mogu s njima.

Kakve su gume?

Impresioniran sam. Čuo sam glasine i diskusije u F1 kako će se bolidi promijeniti zbog novih guma. No, zapravo je bilo dosta bolje u odnosu na Michelin. Ne čini se da imaju neki negativan efekat. Svi su generalno bili zadovoljni njihovim performansama.

Ovo je tek prvi test, tako da je još uvijek jako rano. Potrebno je mnogo toga podesiti kako bi se izvuklo najbolje iz bolida, a ovu mješavinu bismo mogli koristiti u Barceloni. Nisam siguran.

Kakav je osjećaj u bolidu? Je li bilo teško opet se prilagoditi brzini?


Nije bilo lahko, jer smo imali probleme ujutro. Bilo je zahtjevno zadržati bolid na stazi. To nisam očekivao. U boksu sam objasnio to timu i počeli su istraživati šta se dešava.

Pregledali su podatke i otkrili ozbiljan problem. Ljudi koji rade na motoru i mjenjačkoj kutiji uložili su maksimalan napor. Tim je bio promijenio motor od prethodnog dana, tako da je sve bilo izmijenjeno i čitavo jutro je potrošeno na podešavanje.

Onda bi možda imalo smisla testirati još jedan dan...

Potpuno se slažem s vama. Prirodno je da postanem jači i brži ukoliko odradim još jedno ili više testiranja. Bolje bih znao koje alate možemo koristiti i ubuduće bih mogao više pomoći. Ali, ne znam. Moramo to razmotriti i razmisliti. Pa ćemo vidjeti šta će se desiti.

Nakon što si vozio čitav dan, jesi li dobio odgovore na pitanja koja si prije sebi postavljao?

Da, ali sada imam još više pitanja! Naprimjer, kako poboljšati bolid? Obzirom na to kako se bolid ponašao, mnogo toga se može popraviti. Tim, vozač, bolid, uvijek mogu biti bolji. To je slučaj i sa mnom i sa ovim bolidom. Samim time potrebno je mnogo bolje komunicirati sa inžinjerima. No, na mnogo mojih pitanja sam dobio odgovor.

Znači vidjećemo te još na testiranjima?

Ne znam stvarno šta tim ima reći o tome. Vidjećemo šta možemo uraditi.

Kakav je bio bolid, neutralan ili sa preupravljanjem?

U suštini, sa Bridgestoneovim karakteristikama generalno je prisutno podupravljanje, naročito u poređenju sa prošlom godinom kada je bilo više proklizavanja prednjeg kraja na ulazu u zavoj, preupravljanja na izlazu i pomalo podupravljanja u sredini zavoja. Ukoliko je tako, to su veliki problemi. Jutros sam startao sa set-upom Pedra de la Rose i poprilično mnogo sam ga promijenio. No, ovo je još uvijek rani stadij.

Ne želim reći da Pedrov set-up nije bio dobar, to ne bi bilo pošteno reći. Najvažnija stvar za mene bila je odvesti što više krugova i biti što brži. Ali, bilo je potrebno poraditi na određenim dijelovima da bi se bolid ponašao onako kako pogoduje mom stilu. No, vremena je bilo malo. Razmijenižemo razmišljanja, tako da tim može napredovati za sljedeći put.

Tvoja budućnost je još uvijek u DTM-u?

Moj odgovor je isti. Vidjećemo...

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v300/sejla/mhlhbarc06.jpg[/IMG]

Jesi li bio zadovoljan vremenima po krugu?

Da je tabela bila obrnuta, bio bih sretniji! Ali zapravo, stvari izgledaju dobro. Ukoliko bih nakon pet godina snažno pritiskao, išao maksimalno, mislim da bih načinio pogreške. Rizikovao bih oštećenje bolida.

To u prvo redu ne bi izgledalo profesionalno i mislim da ne bih ništa naučio. Cilj je ovdje bio učiti, dati povratne podatke inžinjerima kako bi mogli unaprijediti bolid. Da bi poboljšali bolid u određenim područjima ne morate voziti najbolji krug. Što se nekih drugih stvari tiče, da, morate ići 100% kako bi napredovali. Draže bi mi bilo da sam imao bolje vrijeme, ali mislim da bi bilo nepošteno od mene očekivati da nakon pet godina idem maksimalno brzo i da zablistam.

Možda bismo mogli postići bolje vrijeme po krugu da je količina goriva svedena na minimum. Ali, to nije bila namjera. Plan je bio voziti sa istom količinom goriva sve vrijeme koja je dovoljna za rad na konfiguraciji za utrku. Sa novim setom guma moguće je da bi vremena bila po 1.2 do 2 sekunde bolja. No, nismo težili tome jer je Lewis provodio određen program sa gumama. Vremena po krugu nisu bila problem i ne mislim da bismo o tome trebali pričati.


Je li bilo zabavno voziti? Da li je to iznova pokrenulo emocije?

Da, definitivno. Bila je to emotivna situacija. Podsjetilo me na uspomene iz prošlosti i bilo je veoma interesantno. Mislim da je način na koji se bolid ponašao predstavljao najbolji mogući balans za sviju koji su po prvi put bili na novim gumama.

Mislim da bolid koji sam vozio nije bio u svom najboljem obliku. Još uvijek je rano. Da sam testirao dva mjeseca kasnije, imao bih mnogo manje problem i vožnja je mogla biti mnogo lakša, što sada nije bio slučaj.

No, uživao sam. Bilo je dobro, jako teško. Barcelona je zanimljiva staza, sa svojim promjenama pravaca pri velikoj brzini. Sve je pomalo bilo na limitu što mi se dopalo.

© autosport.com

 

Vodafone McLaren Mercedes
http://mclaren.blogger.ba
03/12/2006 15:33