beats by dre cheap

Za upravljačem McLaren Mercedesa

Upravljač je jedna od ključnih komponenti svakog automobila, pa i Formule 1. Njegova osnovna funkcija, kao što i samo ime kaže, jeste da upravlja odnosno održava željeni pravac vozila - i to je sve. Ista definicija važila je i za Formulu 1, ali samo do desetak godina unazad. Od 1950. kada je vožen prvi F1 šampionat, pa do početka 90-ih, jedino što se mijenjalo kada je volan u pitanju bila je njegova veličina, tj. prečnik. Kada su moderni upravljači Formule 1 u pitanju, više se ni prečnik ne pominje jer su poprimili sasvim nesvakidašnji oblik i postali pravi mali kontrolni centar svakog automobila Formule 1. [u][b]Evolucija[/b][/u] Početkom 90-ih, upravljač je i dalje bio okruglog oblika sa 2-3 dugmeta: za radio vezu, osvježenje vozača i prazan hod mjenjača. Danjašnji upravljači, kao što su oni u srebrnim bolidima West McLaren Mercedes tima, imaju više od dvadeset funkcija! Uvođenjem polu-automatskih mjenjača na upravljač su dodane i papučice za promjenu prijenosa brzine. U paketu sa mjenjačem na upravljač je prebačeno i kvačilo također u vidu papučica. Sve ovo omogućilo je malo više prostora za preostale nožne komande - gas i kočnice, što je opet rezultiralo novim stilom vožnje. Kimi Raikkonen, Michael Schumacher i mnogi drugi, koriste desnu nogu za kočenje dok lijevu ne skidaju sa gasa, što im omogućava bolju kontrolu bolida i brži prolazak kroz krivine. [u][b]Nastanak[/b][/u] Proizvodnja bolida Formule 1 je vrlo složen i dugotrajan proces, a shodno tome, ni upravljač nije izuzetak. Jedan od osnovnih materijala koji se koriste su karbonska vlakna, uz primjese aluminija, titanija, malo čelika, gume i plastike. Od sirovine do finalnog proizvoda koji će se naći u rukama vozača, potrebno je više od 100 radnih sati. Imajući u vidu veliki broj funkcija koje obavlja, u/na upravljač se ugrađuje veliki broj dugmića, prekidača, potenciometara. Zato ne treba da čudi brojka od 120 komponenti koje sačinjavaju jedan upravljač, dok je težina još impresivnija - 1,3 kg! [u][b]Trajanje[/b][/u] I upravljač kao i svaki drugi dio bolida ima svoj radni vijek. Kada je u pitanju tim McLaren Mercedes, svaki vozač ima na raspolaganju pet upravljača tokom sezone. Tri upravljača su namijenjena za utrke, dok se preostala dva koriste za testiranja. Pored toga, McLarenovi test vozači koriste dva upravljača po sezoni. Ali, to nije sve. U toku sezone proizvede se još upravljača, jer po tradiciji West McLaren Mercedes tima, kada vozač završi utrku na pobjedničkom postolju, upravljač iz njegovog bolida odnosi se u "arhivu" kao dokument o uspjehu tima i više se nikad ne koristi. Od sljedeće sezone i sam vizuelni izgled volana biće nešto drugačiji zahvaljujući Juan Pablu Montoyi. Novopridošli vozač McLaren Mercedesa preferira da svi dugmići i prekidači na njegovom upravljaču budu pravolinijski poredani. [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v300/sejla/volan.jpg[/IMG] [u]Slika:[/u] 1. Launch control: iako je zabranjen od prošle sezone, vozači na startu moraju sami da pokrenu bolid, da ib odmah potom, pritiskom na ovo dugme elektronika preuzela kontrolu. 2. Konfiguracija motora: prekidač koji se koristi da bi se postiglo optimalno funkcionisanje motora, prije svega paljenje i miješanje goriva. Ove funkcije se unose posebno za svaku stazu. 3. Pitlane limiter: prekidač koji ograničava brzinu u pitlaneu na dozvoljenih 80/100 km/h. Na taj način se izbjegavaju visoke novčane kazne tokom treninga ili vremenske tokom utrke. 4. Radio: prekidač za radio vezu, za komunikaciju sa inžinjerima u boksu. 5. Neutral: pritiskom na ovo dugme vozač izbacuje mjenjač iz brzine što mu omogućava da se zaustavi bez gašenja motora. 6. Radio indikator: lampica koja svijetli kada se koristi radio. 7. Diferencijal: omogućava vozaču da izabere unaprijed programirane konfiguracije diferencijala. 8. Rezervno dugme: koristi se po potrebi za različite parametre u zavisnosti od zahtjeva vozača ili podešavanja bolida. 9. Traction control: daje mogućnost vozaču da isključi ovaj program koji sprječava proklizavanja pogonskih (zadnjih) točkova. 10. Bilježenje podataka: ovo dugme omogućava vozaču da elektronski obilježi na telemetrijskim podacima trenutak kada bolid nije funkcionisao kako treba. Zahvaljujući tome, inžinjeri i mehaničari mogu prepoznati i otkloniti kvar. 11. Potvrda prijema: pritiskom na ovo dugme vozač potvrđuje da je primio i razumio poruku iz boksa. 12. Promjena pneumatika: prekidač koji mijenja niz parametara set-upa za suhu ili vlažnu podlogu u slučaju da vozač mora promijeniti pneumatike sa suhih za vlažnu podlogu. 13. Osvježenje: pritiskom na ovo dugme vozač se osvježava tokom utrke. 14. Opća namjena: potenciometri koji se koriste za fino podešavanje različitih elektronski programiranih parametara set-upa bolida, kao što su diferencijal, motor, traction control. 15. Default: prekidač za prebacivanje na unaprijed programirane karakteristike određenih dijelova bolida. Izvor: Online magazin [url]www.autodrom-tv.com.[/url]

Vodafone McLaren Mercedes
http://mclaren.blogger.ba
04/03/2005 18:25