beats by dre cheap

Monza: Najava

VN Italije označiće kulminaciju ovogodišnjeg prvenstva Formule 1. Vodafone McLaren Mercedes stiže na legendarnu stazu u Monzi kao vodeći konstruktor, sa 148 bodova. Lewis Hamilton i Fernando Alonso drže prve dvije pozicije vozačkog poretka, sa 84 odnosno 79 bodova.

Historija VN Italije započela je 1921. godine na 17.3 km dugoj stazi u Montichiari, blizu Brescie. Pobjedu je odnio Francuz Jules Goux vozeći za Ballot. Januara 1922. odlučeno je da će se izgraditi stalna staza u King's Parku, Monza. Radovi su započeli 15. maja i staza je završena za 110 dana. Zvanično je otvorena 3. septembra, a samo sedmicu dana kasnije održana je i prva utrka.

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v201/galerija/monza.jpg[/IMG]

Talijanski Grand Prix se od osnivanja Formule 1 svake godine našao u kalendaru, što se može reći jedino još za VN Velike Britanije. Monza je bila domaćin F1 utrke više puta od bilo koje druge staze - ovo je 57. put. Jedini izuzetak se desio 1980. kada je utrka za VN Italije održana u Imoli, zbog briga o sigurnosti nakon smrti Ronnie Pettersona 1978. Indianapolis je jedina aktivna staza koja je izgrađena prije Monze.

Sve indicije upućuju na to da će pobjednik ove utrke biti neko iz prvog startnog reda. Samo je jedan od posljednjih 9 pobjednika na VN Italije startao niže od drugog mjesta, a samo u jednoj utrci ove godine (Magny-Cours) se desilo da pobjednik nije krenuo sa neke od prve dvije pozicije na gridu (Raikkonen). Na utrci 2005. godine nije bilo niti jedno odustajanje, što je tek treći put u historiji.

Do sada su četiri tima (McLaren, Ferrari, BMW i Renault) osvajala bodove u svakoj utrci ove godine. Od uvođenja konstruktorskog šampionata 1958., dešavalo se da jedan tim ubilježi bodove u svim utrkama sezone (nikada više od jednog), ali i to je bilo iznimno rijetko. Također, VN Italije označiće petu godišnjicu uvođenja HANS sistema (Head And Neck Support).

Zbog jedinstvene prirode staze u Monzi, velikih brzina i jakog kočenja, ne važi uobičajena zabrana testiranja na stazi dvije sedmice pred utrku. Testni tim je zato radio na posebnom aerodinamičkom paketu za Italiju, koji uključuje najniži downforce ove godine i odabir materijala kočnica. Zone jakog kočenja također imaju utjecaja na izdržljivost guma.

Monza je službeno najbrža staza u historiji Formule 1; otprilike 80% svakog kruga se vozi punim gasom - što je procenat veći nego na bilo kojoj drugoj stazi. Posebno zahtjevni su dugački dijelovi koji se voze pod punim gasom. U svakom krugu, bolidi voze punim gasom u četiri sektora te postižu brzine preko 320 km/h. Devet od deset najbržih utrka u F1 održano je upravo ovdje, a ona iz 2003. je najbrža utrka ikada sa prosječnom brzinom od 247.585 km/h.

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v201/galerija/ita07thursday.jpg[/IMG]

Fernando Alonso:

"Staza u Monzi razlikuje se od svih ostalih na kojima nastupamo ove sezone. Velike brzine, bolidi su uvijek nekako drugaciji, jako lagani i, da budem iskren, ne uvijek pod kontrolom. To se dešava zbog niskog downforcea koji koristimo za postizanje velikih brzina. Krila su najtanja ovdje i na bolidu ce se naci dosta dijelova specificno namijenjenih Monzi. Sa ovom malom kolicinom downforcea morate onda prilagoditi druga podrucja kao što su kociona stabilnost i mehanicki balans kako bi ostvarili dobar grip u zavojima; manjak downforcea znaci da bolid inace ima jako malo gripa.

Imali smo sedmicu dana testiranja ovdje, prikupili smo znacajne podatke tako da sam optimistican pred utrku. Staza je izazov, ali je i jako posebno i sjajan je osjecaj nastupati ovdje. Nemam dobrih uspomena od prošle godine, ali stvarno bih volio pobijediti na ovoj stazi, pa se nadam da cu to ove godine moci ostvariti. Staza je poznata po zavoju Parabolica, zajedno sa svim pravcima. Zaista morate voziti na limitu. Da biste odvezli dobar krug morate biti brzi kroz Parabolicu jer ona vodi na najduži pravac od svih, preko startno-ciljne ravnine."


Lewis Hamilton:

"Monza je povijesna staza, tako da je za svakog vozaca poseban osjecaj voziti ovdje. To je sjajna staza, sa dugim, dugim pravcima i odlicnim brzim zavojima. Svoju prvu utrku ovdje sam imao prošle godine u GP2 i to je veoma znacajan vikend jer sam upravo tada osvojio prvenstvo. Takoder, vodio sam sjajnu borbu sa Giorgiom Pantanom u utrci, što je jedna od borbi u kojima sam najviše uživao tokom godine. Nadam se da cu ovaj put imati jednako dobru utrku i sjajne uspomene za buducnosti.

Nije lahka staza za podesiti set-up, tako da je testna sedmica bila jako korisna. Staza je jako oštra prema bolidima i morate koristiti rubnike kako biste ostvariti brza vremena po krugu. Zbog toga imamo mekše ovjese kako bi bolid bolje prelazio preko tih rubnika i kako bismo ih što bolje iskoristili, bez ikakve štete. Usporavanje bolida pri tako nevjerovatno malom downforceu nije lagano tako da je kljucan balans kod kocenja što je još jedno podrucje na kojem smo radili tokom testiranja."

Vodafone McLaren Mercedes
http://mclaren.blogger.ba
06/09/2007 15:54