beats by dre cheap

Istanbul: Najava

Kako se ljetna pauza približava kraju, Vodafone McLaren Mercedes seli se na stazu Istanbul Park, gdje će se održati 12. utrka ove sezone.

Utrka za VN Turske održava se u azijskom dijelu Istanbula. Istanbul Otodrom je četvrta staza u kalendaru koju je u potpunosti dizajnirao Hermann Tilke (nakon Sepanga, Bahreina i Šangaja). To je njegov prvi dizajn staze koja se vozi suprotno od kretanja kazaljke na satu (izuzev nje, Interlagos je jedina takva staza u kalendaru) te najkraća sa 5.333km. Startno-ciljni pravac dug je 656 m, ali je pravac pred 12. zavojem još i duži (720 m). Najprimjetniji objekti su dva sedmospratna VIP tornja, a staza prima 155,000 fanova, od kojih 30,000 njih može stati na glavnu tribinu nasuprot boksevima.

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v201/galerija/istanbulotodrom.jpg[/IMG]

Staza sadrži značajne promjene u nagibu (najveći iznosi 8.145%), a 67% kruga vozi se punim gasom. U usporedbi sa hladnim dočekom ostalih Tilkeovih staza, staza u Istanbulu odmah je postala omiljena među vozačima, gledateljima na stazi te TV publikom širom svijeta. Raznolikost zavoja, uspona i padova na stazi te prilike za preticanje dobili su sve pohvale, ali ono što je zaista privuklo pažnju svih jeste osmi po redu, uzbudljivi, naizgled beskonačno dug, lijevi zavoj sa četiri različita vrha (apex) kroz koji se prolazi u šestoj brzini pri 240 km/h.

Upravo taj slavni Turn 8 predstavljao je najveću prepreku i najboljim vozačima 2005. Nisu ga uspjeli savladati Jacques Villeneuve, Jenson Button i Takuma Sato na kvalifikacijama, a u završnom stadiju utrke oduzeo je dvostruku pobjedu McLarenu (Juan Pablo Montoya otišao je preširoko te time predao drugo mjesto Fernandu Alonsu).

VN Turske jedna je od samo četiri utrke na kojima je nastupao Michael Schumacher, a da ih nije uspio osvojiti. Ovo je i jedina utrka koja će se održati u pet sedmica, počevši od VN Mađarske 5. avgusta do utrke u Italiji 9. septembra. Za usporedbu, od VN Kanade do Mađarske, u devet sedmica održano je šest utrka.

Fernando se trenutno nalazi na drugoj poziciji u vozačkom poretku sa 73 boda, 7 manje od vodećeg Lewisa Hamiltona. Tim trenutno ima ukupno 138 bodova, 19 više od najbližeg rivala Ferrarija.

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v201/galerija/fahun072.jpg[/IMG]

Biće ovo 100. F1 nastup za Fernanda Alonsa, koji je osvajao bodove u posljednjih 14 utrka zaredom, što je peti najduži niz u historiji. Jedini je vozač koji je ubilježio bodove u svim utrkama ove sezone i jedini čovjek kojeg niko nije pretekao za čitav krug. No, uprkos tome Lewis Hamilton nalazio se ispred njega 65% vremena.

Fernando je startao iz prvog startnog reda sedam puta ove godine, ali sa pole pozicije samo jednom (Monako), iako je pet puta bio sveukupno najbrži na kvalifikacijama. Također, imao je slabe startove; u posljednja dva navrata gubio je pozicije, a ukupno pet puta u 2007. Prošle godine niti jednom nije izgubio poziciju u prvom krugu.

Fernando Alonso:

"Uvijek je dobro odmoriti se i iznova napuniti baterije, ali je i sjajno vratiti se na stazu u Turskoj. Imam solidnu zalihu bodova u vozačkom poretku i namjeravam to značajno poboljšati u Istanbulu. Nalazimo se u jakoj poziciji u oba šampionata i još se mnogo bodova može osvojiti u posljednjih šest utrka. No, idemo utrku po utrku, sada sam fokusiran na ovaj Grand Prix i na ostvarivanje što boljeg rezultata u Turskoj. U dvije godine koliko smo nastupali ovdje bio sam drugi i želim sada popraviti taj rezultat.

Staza je sjajna za voziti, sa nekoliko dijelova koji se zaista voze na limitu, dijelova na kojim kao vozač stvarno želite voziti, posebno osmi zavoj. Obično je veoma vruće na ovoj utrci što ima utjecaja na gume. Vozi se u smjeru obrnutom od kretanja kazaljke na satu što se dodatno odražava na potrošnju guma; prednja desna se troši nešto više nego na drugim stazama. Posljednji faktor jeste da je ovo jedna od najbržih staza u kalendaru, sa dugim brzim zavojima koji su također oštri prema gumama, ali radićemo sa Bridgestoneom na pravoj postavci bolida s obzirom na ove karakteristike."


[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v201/galerija/lh_.jpg[/IMG]

Lewis Hamilton imao je gotovo epski nastup na ovoj stazi u GP2 sprint utrci 2005. U drugom krugu se izvrtio te našao na 16. mjestu, u utrci od 23 kruga, bez pitstopova, da bi kasnije uspio napredovati kroz poredak i preteći Adama Carrolla za drugo mjesto u posljednjem krugu!

Njegova pobjeda u Mađarskoj 50. je pobjeda po redu za partnerstvo McLarena i Mercedesa te prvi put nakon Fernanda Alonsa i VN Kine 2005. da je vozač vodio od starta do cilja. To znači da su sve tri Hamiltonove pobjede došle nakon starta sa pole pozicije.

Lewis Hamilton:

"Imam odlične uspomene sa Istanbul Parka; prošle godine je za mene ovo bila odlučujuća utrka u GP2 šampionatu i stvarno se radujem vožnji ovdje sa MP4-22. Nevjerovatna staza za voziti, sa tako mnogo različitih izazova, a moguća su i preticanja. Staza je poprilično široka, što uvijek pomaže pri preticanju. Nakon što sam pao na začelje poretka poslije izvrtanja u drugom krugu prošle godine, proveo sam utrku probijajući se kroz poredak do drugog mjesta, osjećao sam se kao pobjednik, a bilo bi odlično kada bih se i popeo na najvišu stepenicu podija ove godine! Ovo je fizički veoma zahtjevna staza, sa svim tim brzim zavojima, poput osmog zavoja koji je odličan i vozi se punim gasom, a vrućina pred vozače postavlja još jedan veliki zahtjev. Tokom ove ljetne pauze nastavio sam sa treniranjem kako bih sad bio potpuno spreman. Zajedno sa timom, veoma sam motiviran. Preostalo je šest utrka i radujem se izazovima."

Vodafone McLaren Mercedes
http://mclaren.blogger.ba
22/08/2007 15:52