beats by dre cheap

Hungaroring: Najava

Hungaroring će ugostiti 11. utrku ove sezone, 22. po redu VN Mađarske, a očekuje se da će još jednom vremenske prilike imati velikog utjecaja. Mađarski Grand Prix se tradicionalno vozi u veoma toplim uvjetima, a jugoistočna Evropa se trenutno nalazi usred ljetnog toplotnog vala. Do prošle godine ovdje nije bilo kišne utrke; no, iznadprosječne temperature vode širokorasprostranjenim i nepredvidljivim olujama na kontinentu.

Vodafone McLaren Mercedes vodeći je konstruktor sa 138 bodova, 27 više od najbližeg suparnika Ferrarija. Lewis Hamilton i dalje je prvi od vozača sa 70 bodova, a pobjednik VN Evrope, Fernando Alonso, drugi je sa samo dva boda zaostatka.

Staza se nalazi 20 km sjevero-istočno od Budimpešte, u Mogyorodu. Dizajnirao je arhitekt Istvan Papp, a konstruirana je za devet mjeseci, 1985-86., najstarija staza u kalendaru izgrađena sa specifičnim ciljem da ugosti utrku Formule 1.

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v201/galerija/hungaroring.jpg[/IMG]

Prva utrka za VN Mađarske održana je 1936. u Nepliget Parku (Budimpešta). Legendarni Tazio Nuvolari odnio je pobjedu sa slabijim bolidom Alfa Romea, porazivši snažne Auto Union i Mercedes-Benz, koji su tada bili pod nacističkim pokroviteljstvom. Iako je staza nastavila sa radom do 1972., sljedeća utrka nije održana punih 50 godina. Prvi Grand Prix u historiji, VN Francuske 1906., osvojio je Mađarac Ferenc Szisz. Kesjar Csaba testirao je za Zakspeed 1987., ali poginuo je prije nego je stigao u F1, tako da ova zemlja nije imala svog vozača sve do 2003. kada je upravo na Hungaroringu debitirao Zsolt Baumgartner.

Kada je staza građena, prvobitnom dizajnu pridodata je još jedna šikana u trećem zavoju zbog otkrića podzemnog potoka. To je stazu toliko usporilo da je utrka 1986. probila limit od dva sata. Šikana je otklonjena 1989. i staza je ostala nepromijenjena do 2003. kada je startno-ciljna ravnina produžena za 202 metra, a slična dužina pridodata je i ulazu u 12. zavoj kako bi se stvorila bolja prilika za preticanje.

Hungaroring je izrazito tehnička i jedna od najzahtjevnijih staza, iako je druga najsporija u sezoni. Sačinjena je od uskih i kompliciranih zavoja, sa malo prilika za preticanje. Prvi zavoj pruža najbolju šansu, dok ostali nude teške neravnine, nagibe ili su jednostavno preuski. Naprimjer, četvrti zavoj je oštra, slijepa uzbrdica nadesno koja testira vozačku tehniku.

Visoki downforce ima najveći utjecaj jer je prioritet biti brz u tehničkim zavojima koji čine većinu staze. Ključno je da su performanse fokusirane na prolazak kroz zavoje, a ne na postizanje velikih brzina.

Zbog ograničenih mogućnosti preticanja jako je važno ostvariti dobru poziciju u kvalifikacijama.

Hungaroring zna prirediti dosta iznenađujućih rezultata. Pole position Riccarda Patresea 1989. bio je njegov prvi pole u 6 godina, Damon Hill se nalazio jedan krug od pobjede sa Arrowsom 1997., kada je zbog problema sa gasom pobjedu morao predati Jacquesu Villeneuveu, Fernando Alonso je 2003. pretekao Michaela Schumachera za čitav krug, a Jenson Button je 2004. konačno stigao do svoje prve pobjede iako je startao kao 14., dok je Pedro de la Rosa osvojio jedini podij u karijeri.

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v201/galerija/kimiraikkonen_pedrodelarosa_mclaren.jpg[/IMG]

Fernando Alonso ima najviše F1 pobjeda od danas aktivnih vozača (18), a kada je sa Renaultom pobijedio na Hungaroringu 2003. postao je najmlađi F1 pobjednik u historiji (22 godine i 26 dana). Sa Raikkonenom na drugoj i Montoyom na trećoj poziciji, to je najmlađi podij u historiji po prosječnoj starosti (24 godine 7 mjeseci i 12 dana).

Alonso izuzev 2003. nije imao mnogo sreće ovdje - u prvom krugu 2005. slomio je prednje krilo, a prošle godine otpao mu je šaraf sa stražnje desne gume dok se nalazio u borbi za pobjedu. Alonso je jedini čovjek koji je osvajao bodove u svakoj utrci ove godine te je također jedini koji nije preteknut za čitav krug.

Niz Lewisa Hamiltona od 9 uzastopnih podija okončan je na VN Evrope, ali to je i dalje treći najduži niz u historiji (samo su Alonso sa 15 i Schumacher sa 19 ispred njega). Na Nurburgringu se po prvi put desilo da se Lewis od starta do cilja nalazio iza svog timskog kolege.

Fernando Alonso:

"Bilo je sjajno pobijediti u Njemačkoj i nadam se da ću postići isti rezultat u Mađarskoj. Imam neke lijepe uspomene sa ove staze, jer sam tu došao do svoje prve F1 pobjede, iako prošla godina nije bila tako dobra. Uprkos tome, ova staza će uvijek biti posebna za mene. Obično uživam u ovoj utrci tako da se radujem nastupu ovdje sa Vodafone McLaren Mercedes.

Staza je veoma spora, ali i fizički zahtjevna zbog vrućina. Također, zbog zavoja konstantno se morate boriti sa upravljačem i morate imati odličnu trakciju na izlazu iz zavoja. Stabilan prednji kraj je također jako važan kako bi bolid mogao biti potpuno kontrolisan u sporim, dugim zavojima. MP4-22 je pokazao dobre performanse na stazama ovog tipa ove sezone, tako da sam optimističan pred utrku."


Lewis Hamilton:

"Imali smo produktivno testiranje u Jerezu. Bio sam tamo jedan dan i proveo vrijeme fokusirajući se na set-up i razvojni program za Mađarsku, u toplim i prašnjavim uvjetima na stazi. Nakon pogreške u kvalifikacijama, prošle godine sam ovdje u GP2 morao startati sa začelja, ali uspio sam se probiti kroz poredak. To je bilo dobro učenje staze te kako je treba voziti i gdje je moguće preticati, što je inače izuzetno teško. Imamo šansu u utrci kao i svi drugi te odličan bolid i važno je da vozim čistog uma i sa istim pristupom kao i obično. Nema razloga zašto ne bismo mogli pobijediti."

Vodafone McLaren Mercedes
http://mclaren.blogger.ba
02/08/2007 21:51